våran helg

Oj nu var det ett tag sedan man bloggade,detta pga att internet modemet la av och telia bråkade,men nu har en vän varit här och fixat med nytt modem så vi fick tom trådlöst,så nu sitter jag här igen,. två koppar kaffe bor i min mage.
God morgon måndag :)
 
Jag tänker inte dra en hel genomgång va som hänt sedan sist jag bloggade,de skulle bli en tjock bok. Så får bli helgen ;)
Den var nog händelserik.
 
I fredags fick vi besök av kompisar från stenungsund,det va meningen att vi skulle köra nordsvensken med timmersläde,men så blev det inte,. vi hittade inte alla grejer som skulle behövas,våran lada är inte så bra organiserad,så vi slängde på en westernsadel jag lånat hem för ev köp,så fick kompisen prova att rida Pyret första gången med sadel,hon gick som en klocka min fina tjej,jag körde med i rockard bakom shettisen Jasmine som stöd åt lilla Pyret. Skit skoj verkligen att köra vagn i snö,svärfar trodde att nån tok hade cyklat i snön när han hälsade på dagen efter,. haha. Smala däck?
 
Sen käkade vi lite tacco,så va det dags för dem att åka hem.
 
Lördag: Vaknar och mannen åkte till simskolan med sonen,jag slängde ut hästarna och gav dem hö,sen kom svärfar och gubbens bror så va det dags att åka en tur till tollered,då jag tydligen hade fått en släde gratis mot avhämtning,så självklart hämtade vi den! Det var visst renoverings behov och det saknades skacklar,men vad gör det?
På kvällen tog gubben in lokselet och påbörjade renovering av den då en hel del sömmar behöver bytas ur och en del remmat skulle sys om helt då de va bultat.
 
Söndag: Vaknade oh kör in sonen till alingsås,barnkalas på nolhaga simhall,. alltså dag två för vårat blöt djur att bada. Jag och gubben passade på att handla,jag tänkte vara ekonomisk och shoppade kritiskt vilket resulterade att jag lyckades vecko handla för 300:-(!!!) haha.
Sen åkte vi till jordnära och köpte kornkross till djuren och sågspån,sen va de att hämta upp lilleman igen från kalaset som drogs en timme över tiden,och sen åka hem för att mocka hos djuren,fodra ta in dem och sen baka,laga mat och dö i soffan..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0